Páči sa Vám tento príspevok ?

Zdieľajte tento obsah so svojimi priateľmi

Počet návštev

Dnes18
Včera23
Tento týždeň41
Tento mesiac728
Všetky návštevy138054

 


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates



Modifications & repairs by:
   
Once

Význam ticha

 

     Žiaci s vývojovou dyslexiou sa nedokážu sústrediť na hlas uči­teľa v prostredí triedy s rôznymi zvukmi, ktoré narúšajú pozor­nost, ako sú vŕzganie a škrípa­nie stoličiek a pod.. Výskumníci zo Severozápadnej univerzity v Chicagu zistili, že mozog detí bez dyslekcie dokáže ignorovať zvukové ruchy a automaticky sa zamerať na relevantné zvu­kové informácie na rozdiel od dyslektických detí, ktoré túto schopnosť nemajú. Podla vý­skumníkov deťom s vývojovou dyslekciou by mohli pomôcť jednoduché opatrenia, ako sú umiestniť ich do bezprostrednej blízkosti učiteľa, prípadne využiť technické prostriedky na zosilne­nie jeho hlasu. V štúdii tiež zisti­li, že deti, ktoré majú problémy vnímať reč v hlučnom prostre­dí, majú aj merateľné nervové poškodenie, ktoré znižuje ich schopnosť využiť pravidelnosti v zvukovom prostredí. Vývojová dyslekcia ovplyvňuje schopnos­ti čítania a písania u 5 10 % školopovinných detí.

 

Neuron (12. november 2009)

Posledná zmena na Sobota, 06 Marec 2010 17:05
 

Ďalší reklamní partneri s.r.o. LOGOPETKO a Sekcie klinická logopédia SSO 


 

Reklamný panel